«airBaltic» jaunā termināļa konkursā saņemti 125 arhitektoniskie risinājumi
«airBaltic» jaunā termināļa konkursā saņemti 125 arhitektoniskie risinājumi
«Apollo», [email protected]
29.09.2010
Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic izsludinātajā starptautiskajā konkursā par jaunā termināļa ideju /koncepciju saņemti 125 arhitektoniskie risinājumi. Iesniegtos pieteikumus pašlaik izskata starptautiska arhitektu žūrija, portālu «Apollo» informēja Jānis Vanags, Korporatīvo komunikāciju viceprezidents, AS «Air Baltic Corporation» Starptautiskā lidosta Rīga.
«Lidostas «Rīga» kapacitāte šobrīd ir izsmelta un akūti ir nepieciešams jauns terminālis. Dažādas termināļa koncepcijas tika apspriestas jau vairākus gadus līdz šī gada sākumā valdība uzticēja aviokompānijai airBaltic termināļa projektu. Mēs organizējam starptautisku arhitektu konkursu, lai Rīga un Latvija iegūtu ne tikai funkcionālu termināli, bet arī jaunu valsts vizītkarti,» saka «airBaltic» prezidents Bertolts Fliks.
Starptautiskā konkursa mērķis ir piesaistīt pasaules līmeņa arhitektus, kuri var piedāvāt inovatīvu arhitektonisku un funkcionālu koncepciju jaunajam terminālim. Šī sākotnēji izstrādātā koncepcija jeb ideja tiktu izmantota kā pamats tālākajā termināļa kompleksa projekta izstrādē. Arhitektiem koncepcija jāveido, paredzot termināļa sākotnējo pasažieru apkalpošanas kapacitāti 7-8 miljoni pasažieru gadā, kā arī iespēju to palielināt līdz 14 miljoniem pasažieru gadā. Interesi piedalīties konkursā bija izrādījuši arhitekti no 70 valstīm visā pasaulē.
Konkursā iesniegtās arhitektoniskās koncepcijas izvērtē starptautisku arhitektu žūrija. Plašākai sabiedrībai konkursa uzvarētājs tiks paziņots līdz oktobra vidum.
Konkursā saņemtos pieteikumus izskata neatkarīga starptautiska žūrija, kuras sastāvā ietilpst nopelniem bagāts britu arhitekts Markuss Lī (Marcus Lee), kurš pazīstams kā arhitekts Londonas Hītrovas 5.terminālim, kā arī Stirling balvas arhitektūrā saņēmējs par Madrides Barahas lidostas dizainu; īru izcelsmes inženiere, strādājusi arī pie Hītrovas lidostas 5.termināļa, Dervila Mičela (Dervilla Mitchell); zviedru arhitekts, bijušais Zviedrijas arhitektu savienības priekšsēdētājs Oke Bejne (Åke Bejne); arhitektu biroja KUBS dibinātāja un līdzīpašniece Dace Putniņa; Rīgas pilsētas galvenais arhitekts Jānis Dripe un airBaltic prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks.
airBaltic uzdevumā konkursu organizē viens no pasaules lielākajiem būvniecības inženieru birojiem – «Ove Arup and Partners» – Londonas pārstāvniecība.
Raksta pilno versiju var aplūkot:
http://www.apollo.lv/portal/ipasums/articles/215961