+371 67114284

Janvārī visvairāk sūdzas par Swedbank; FKTK nekonstatē pārkāpumus


Janvārī visvairāk sūdzas par Swedbank; FKTK nekonstatē pārkāpumus
Ieva Mārtiņa

Šogad janvārī no 13 dažādu banku klientiem saņemtajām sūdzībām teju puse jeb sešas sūdzības bijušas no Swedbank klientiem.

Tomēr Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) nevienā gadījumā nav konstatējusi pārkāpumus no banku puses, liecina komisijas paziņojums. Tajā minēts, ka arī nevienā no deviņām sūdzībām par apdrošinātājiem pārkāpumi nav konstatēti. FKTK dati liecina, ka divas sūdzības saņemtas no Trasta komercbankas klientiem, pa vienai no Citadele bankas, SEB bankas, Aizkraukles bankas, Hipotēku bankas un Danske Bank Latvijas filiāles klientiem.

Banku klienti trīs reizes sūdzējušies par saistību bezstrīdus izpildi un par kļūdainu maksājumu neatmaksāšanu. Divos gadījumos klienti sūdzējušies par klienta rīkojumu neizpildīšanu. Tāpat klienti janvārī sūdzējušies par bankas noguldījuma procentu likmi, par kredīta procentu likmes paaugstināšanu, par iespējamu Komerclikuma normu neievērošanu un citiem jautājumiem.

No deviņām par apdrošināšanas sabiedrībām saņemtajām sūdzībām trīs bijušas no BTA klientiem, pa vienai no Baltikums, Gjensidige Baltic, Baltas, Ergo Latvijas un Swedbank Apdrošināšanas klientiem.

Klienti pamatā sūdzējušies par izmaksātās atlīdzības apmēru un par apdrošinātāju atteikumu izmaksāt atlīdzību.
Salīdzinot ar 2010. gada decembri, šogad janvārī kopumā banku klientu sūdzību skaits bijis par septiņām sūdzībām mazāk, bet apdrošinātāju klientiem – par piecām sūdzībām vairāk.

Komisija arī norāda, ka, izskatot klientu sūdzības no banku klientiem, bieži konstatē, ka klients iesniegumā nav sniedzis pilnīgu un patiesu informāciju par sūdzībā minētajiem faktiem, savu saistību apjomu un/vai skaitu (arī citās kredītiestādes), kā arī līguma nosacījumu korektu izpildi.

Tomēr FKTK aicina klientus vērsties komisijā, lai noskaidrotu, vai tirgus dalībnieka rīcībā nav saskatāmi pārkāpumi. Ja klients uzskata, ka bankas vai apdrošināšanas sabiedrības rīcības rezultātā ir noticis klienta tiesību aizskārums, tad starp tirgus dalībnieku un klientu ir radies civiltiesisks strīds un klienta tiesību aizskārumu var risināt tiesā saskaņā ar Civilprocesa likumu, kurš nosaka, ka katrai fiziskajai un juridiskajai personai ir tiesības uz savu aizskarto vai apstrīdēto civilo tiesību vai ar likumu aizsargāto interešu aizsardzību tiesā.


Raksta pilno versiju var aplūkot:
http://db.lv/r/460-finanses/234986-janvari-visvairak-sudzas-par-swedbank-fktk-nekonstate-parkapumus
City Real Estate iesaka
Pārdod dzīvokli Jūrmalā, Jaundubultos

Pārdod dzīvokli Jūrmalā, Jaundubultos
Strēlnieku prospekts, 2. stāvs, 3 istabas, 77.60m2
208588.00 EUR 2687.99 EUR / m2

Izīrē dzīvokli Rīgā, Vecrīgā

Izīrē dzīvokli Rīgā, Vecrīgā
Riharda Vāgnera iela, 4. stāvs, 4 istabas, 123.40m2
3000.00 EUR 24.31 EUR / m2

Izīrē dzīvokli Rīgā, Centrā

Izīrē dzīvokli Rīgā, Centrā
Rūpniecības iela, 2. stāvs, 4 istabas, 145.00m2
2000.00 EUR 13.79 EUR / m2

Apskatīt visu piedāvājumu