+371 67114284

Rail Baltica reģionālo staciju projektēšanai Latvijā trīs pretendenti

Rail Baltica reģionālo staciju projektēšanai Latvijā trīs pretendenti
Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" konkursā par Latvijas reģionālo mobilitātes punktu projektēšanu un autoruzraudzību pieteikušies trīs pretendenti, informē projekta ieviesēja Latvijā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" pārstāve Dana Šauberga.
Atklātā konkursā ""Rail Baltica" 17 Latvijas reģionālo mobilitātes punktu būvprojektu izstrāde un autoruzraudzība" par iespēju slēgt līgumu konkurēs trīs apvienības - Spānijas uzņēmumu "Ardanuy Ingenieria S.A." un "TPF Getinsa Eurostudios" apvienība, Latvijas un Spānijas personu apvienība "ReRe Ineco", kā arī Latvijas SIA "BRD projekts" un Itālijas "Sintagma S.R.L." apvienība.
Līgumu ar uzvarētāju plānots noslēgt 2022.gada maijā.
Līgumā izpildes laiks būvprojektēšanas pakalpojumiem paredzēts 19 mēneši līdz 2023.gada beigām, bet autoruzraudzības pakalpojumiem - līdz attiecīgo būvju pieņemšanai ekspluatācijā.
Uz "Rail Baltica" pamatlīnijas Latvijā plānoti 16 reģionālie mobilitātes punkti (Salacgrīvā, Tūjā, Skultē, Vangažos, Sauriešos, Rīgā pie Slāvu tilta, Torņakalnā, Zasulaukā, Imantā, kā arī Jaunmārupē, Olainē, Ķekavā, Salaspilī, Baldonē, Iecavā un Bauskā) un viena jauna pieturvieta Rīgā, Āgenskalnā pie Paula Stradiņa slimnīcas uz esošā sliežu ceļa.
Papildu vairāku reģionālo mobilitātes punktu iespējamās vietas tiek izskatītas īstenošanai tālākā nākotnē. Paredzēts, ka reģionālajos mobilitātes punktos jeb multimodālās vietās satiksies dažādi transporta veidi - valsts un pašvaldību autobusi, privātās automašīnas un elektrotransports, skrejriteņi, velosipēdi un visi citi mikromobilitātes rīki, kā arī tiks attīstīti dažādi pakalpojumi.
Konkursā var piedalīties fiziskas vai juridiskas personas, vai šādu personu apvienība, kas tirgū piedāvā veikt būvprojektēšanas pakalpojumus, un kuras ir reģistrētas Būvkomersantu reģistrā vai attiecīgajā profesionālās darbības reģistrācijas iestādē ārvalstīs. Pretendenta vidējam gada finanšu apgrozījumam iepriekšējos trīs finanšu gados ir jābūt vismaz diviem miljoniem eiro.
Tāpat Pretendentam iepriekšējo septiņu gadu laikā, no 2014.gada līdz 2020. un 2021.gadā līdz piedāvājuma iesniegšanas dienai kā būvprojekta izstrādātājam ir jābūt pieredzei vismaz vienā dzelzceļa pasažieru stacijas infrastruktūras būvprojektā, kas atbilst savstarpējās izmantojamības tehnisko specifikāciju (TSI) infrastruktūras (INF) un Personas ar ierobežotām pārvietošanās spējām prasībām. Tāpat pretendentiem jābūt pieredzei vismaz trīs publisku ēku jaunbūvju būvprojektos, kur katras attiecīgās publiskās ēkas kopējā platība ir vismaz 700 kvadrātmetru, un vismaz viena tilta vai pārvada, kura laukuma distance ir vismaz 15 metri būvprojekta izstrādē.
Pretendentam jābūt pieredzei arī vismaz vienā pabeigtā un funkcionālā pasažieru transporta infrastruktūras objekta (piemēram, dzelzceļa posms, lidostas ēka, ceļu tīkla posms) būvprojektā (ieskaitot rekonstrukcijas būvprojektu), kura kopējās projektēšanas izmaksas ir vismaz viens miljons eiro.
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.
Raksta pilno versiju var aplūkot: https://www.db.lv/zinas/rail-baltica-regionalo-staciju-projektesanai-latvija-tris-pretendenti-506006